Biegniesz, czy biegasz? Oto jest pytanie.

 

"Najpierw był bieg, a dopiero po nim towarzyszący mu byt,

 którym przypadkowo byłem ja. Biegnę, więc jestem."

Haruki Murakami  O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu. 


Współczesny świat nie daje nam wytchnienia. Biegniemy pod rana do nocy, czas biegnie przed nami, gonią nas terminy, ścigają powinności...

Kiedy mówię o biegu, mam na myśli pęd życia. Kiedy mówię o bieganiu…, nawiązując do książki japońskiego pisarza, mam na myśli uporządkowany, naturalny byt w jasności umysłu, spokoju ducha i otwartości na wyzwania.

W poprzednich odcinkach Przegadulca...przybliżyłyśmy problem umysłu rozproszonego, bo bombardowanego bodźcami.  Naszą codzienność (oprócz najrozmaitszych barw, dźwięków, zapachów) napędzają stresory psychologiczne, środowiskowe i te związane z rytmem okołodobowym. Umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, ale też odcinania się od nadmiaru bodźców wykluwają się tylko w czystym, niezmąconym umyśle. 

Stąd propozycja dzisiejszego spotkania z Rafałem Podolewskim – nauczycielem WF-u, autorem płockiego programu Nogi w Ruch. Program wystartował  01 stycznia 2022 roku, a jego finał przewidziano na 31 maja. Posłuchajmy o tym, jak podsunąć młodym ludziom dobry, sprawdzony „produkt” na sprawność intelektualną i emocjonalną.

Życzymy w te ferie zimowe wielu kilometrów bez plecaka przeciążonego bodźcami i stresorami. 

Zapraszamy :)

Materiał nagrywany przed wprowadzeniem obostrzeń.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MATURA MIĘDZYNARODOWA

WYPALENIE ZAWODOWE I DEPRESJA WŚRÓD NAUCZYCIELI

"O PSIE, KTÓRY JEŹDZIŁ KOLEJĄ" - SPOTKANIE Z PANEM MARCINEM SIEMIĄTKOWSKIM - WSPÓŁSCENARZYSTĄ FILMU